KEĎ SA PÍSANIE STANE ZÁBAVNOU HROU

KEĎ SA PÍSANIE STANE ZÁBAVNOU HROU

"My sme využili v hodine literárnej výchovy metódy dramatickej výchovy, ktoré sme prepojili s výtvarnou činnosťou aj písaním," opisuje Tereza Müllerová svoju hodinu sa štvrtákov. V úvode hodiny si deti spoločne prečítali časť príbehu o chlapcovi, ktorý sa nechcel umývať, a ostatní sa s ním preto nekamarátili. "Potom deti toho chlapca fixkami a pastelkami maľovali," rozpráva Tereza Müllerová. Nakoniec deti samy domyslel koniec uvedeného príbehu a písania sa pre nich stalo zábavnou hrou. "Z obrázkov sme spoločne urobili galériu a deti si rozprávali o tom, čo by podobnému chlapci povedali, keby prišiel medzi nich na ihrisko," dodáva učiteľka Tereza Müllerová. Ako uvádza, pre deti sa jedná o zábavnú aktivitu, pretože nesedí v lavici, nemusí písať do zošita alebo len opisovať to, čo je uvedené na tabuli. Musí pritom spolupracovať, čo je nenásilne učí ďalších forme vzájomnej komunikácie. "Súčasne s tým si aj hrajú a vytvára lepšie vzťahy medzi sebou. Takéto činnosti sú pre deti motivujúce a je vidieť, ako veľmi ich baví, "uzatvára Tereza Müllerová zo ZŠ T. G. Masaryka z Hodkovic nad Mohelkou.

JSP_zabavne_psani.mp4

Poradna

Daša
Daša
Správne držanie písacích potrieb

Dobrý deň! Potrebujem sa poradiť. Mám tri deti! Najstaršia…

Dobrý deň, Dáša. Tak to máte teda naozaj ťažké, keďže máte…

Mgr. Marcel Kubinský
odborný garant projektu