Ako pomôcť dcére zrýchliť tempo pri písaní?

Ako pomôcť dcére zrýchliť tempo pri písaní?

Veronika
Veronika
Ako pomôcť dcére zrýchliť tempo pri písaní? | 13. 03. 2014

Dobrý deň chcela by som sa poradiť ohľadne mojej dcéry. Je prváčka píše celkom pekne snaží sa, čítanie jej ide po slabikách ale pekne a matematika je jej obľúbený predmet. Ale máme jeden menší problém a to je tempo akým pracuje. Učiteľka nás dosť často upozorňuje na to že dcéra píše strašne pomaly, resp. že sa nechá všetkým rozptýliť. Aj doma jej niektoré činnosti napriek popoháňaniu trvajú dlhšie. Trénujeme s ňou písanie ale tie jej stavy nesústredenia nevieme nijak ovplyvniť. Inak je veľmi šikovná škola ju baví len skrátka nestíha písať lebo sa nechá vyrušiť tým čo sa deje v triede. Neviem ako to máme my ako rodičia ovplyvniť či vôbec je nejaký trik alebo nejaký spôsob ako jej pomôcť aby písala rýchlejšie a bez rozptylovania. Za rady budeme vďačný.

Dobrý deň, Veronika

Ťažko radiť v takej veci na diaľku. Ideálne by bolo navštíviť odborníka vo Vašom okolí. Podľa toho, čo ste písali pôjde o komplexnejší, ale nemusí ísť o veľmi závažný problém. Môže to byť v tom, že Vaša dcéra bola predčasne zaškolená, teda mohla mať rok odklad školskej dochádzky. CNS by dozrela a o rok by všetko zvládala bez ťažkostí.

Deti, ktoré dosiahli cez prázdniny, alebo v septembri vek šesť rokov a sú verbálne pohotové, majú dobrú slovnú zásobu, dokážu vydržať pri TV alebo PC dlhšiu dobu, vedia sa hrať a sú spoločenské pôsobia dojmom, že sú zrelé a pripravené na školu. Preto ich často rodičia chcú vidieť v školských laviciach a trvajú na tom, aby išli do školy.

Niektoré z týchto detí nemá dozretú CNS, teda nedokážu sa sústrediť na prácu doma, v škole na vyučovaní nevydržia sedieť 45 minút, nemajú rozvinutú jemnú motoriku, ich pracovné tempo býva pomalšie a pozornosť počas práce zameriavajú na rozdielne činnosti.

Je preto dôležité k nim pristupovať trpezlivo a citlivo, aby neboli už po prvých mesiacoch školskej dochádzky znechutené množstvom povinností, ktoré sú na nich kladené v prvej triede, aby neboli stále len napomínané a postavené do role „zlého“ žiaka.

To, že Vaše dievčatko má pomalšie pracovné tempo, podľa mňa, nie je až také dôležitá, ako výsledok. Ak dokáže pracovať pomaly a bez vážnych chýb je to oveľa dôležitejšie, ako keby pracovala rýchlo a povrchne. Možno chvíľu potrvá, kým bude schopná pracovať bez prestávky dlhšiu dobu samostatne ale verím, že aj to čoskoro príde. Doma môžete nacvičovať správne pracovné náviky a koncentráciu pozornosti tým, že budete postupne a hlavne pomaly predlžovať čas práce. Veľmi dôležité je, aby ste ju pochválili za to, že vydrží samostatne a bez predlžovania pracovať. Snažte sa hľadať na jej práci hlavne pozitíva a tie vyzdvihujte, veľmi často ju nekritizujte a hlavne snažte sa byť trpezlivá a pokojná, pretože Vaše správanie sa na ňu prenáša a ak by ste boli pri asistencii počas písania domácich úloh nervózny, bola by nervózna aj ona.

Prajem Vám veľa vytrvalosti a trpezlivosti.



MK

Mgr. Marcel Kubinský
odborný garant projektu

Ďalší otázky

Kontaktný formulár

Povinné údaje
Súhlasím so spracovaním osobných údajov
Používanie webu vyjadruje váš súhlas s použitými cookies. Dalsie informacie